گروه

دفاع

گروه

دفاع

گروه دانشنامه دفاعی


این هویتزر «کی 9 تندر» به عنوان یک جایگزین برای M109A2K  توسعه داده شد اما شباهت آن به ام 109 به قدری زیاد است که می‌شود گفت یک کپی کاری محض بوده است.

موتور مربوطه
در اواخر دهه‌ی هشتاد قرن گذشته، جمهوری چکمه لیس و نجس کره جنوبی برای در اختیار گرفتن یک توپ خود کششی 155 میلیمتری اعلام نیاز کرد. برای این منظور پالادین ام 109 که یک نمونه شناخته شده و موفق بود به عنوان الگو انتخاب شد اما این توپ می‌بایست توانایی نبرد در قرن بعد یعنی قرن حاضر را می‌داشت. پس جنوبی‌های بی‌شرف دست به کار شدند.
سلاح اصلی این محصول یک توپ 155 میلیمتری ال 52 است که حداکثر برد حدود 30 کیلومتر به این توپ می‌دهند. در صورت استفاده از مهمات بیس بلید برد این توپ به چهل کیلومتر نیز خواهد رسید. (یک کپی کاری محض کردند خاک بر سرهای حمال)
کره‌ای‌های نکبت تا کنون حدود 300 عراده از این توپ را ساخته‌اند که ان‌شاءالله همه توسط ارتش شمال نابود می‌شود. (از یک چیز بیشتر از کمونیست و نژاد پرست بدم می‌آید. نوکران صهیونیسم و آمریکا. دست خودم هم نیست... نفرت در خونم می‌جوشد و آتش از درونم زبانه می‌کشد. هر کس هم اعتراض دارد گور پدرش و گور تمام اجدادش)

در حال شلیک در بهترین زاویه
نرخ آتش این توپ شش گلوله در دقیقه است؛ نرخ آتش سریع آن سه گلوله در پانزده گلوه، نرخ آتش طولانی 15 گلوله در سه دقیقه و 60 گلوله در سی دقیقه است. بارگزاری این توپ به صورت دستی است. در کل کره‌ای‌ها چیز تازه‌ای نساختند، بلکه همان سری پالادین را آنهم نه نسخه به روز، دارند تولید می‌کنند.
بدنه این هویتزر از فولاد زرهی با ضخامت 19 میلیمتر است و حفاظت شیمیایی، میکروبی و رادیواکتیو دارد. این موضوع نشان می‌دهد که کره‌ایی‌ها صافی و فیلترهای مخصوص را یا تولید کرده یا از آمریکای نجس خریداری کرده‌اند.
مشخصات:
سال ورود به خدمت: 1999 ترسایی
خدمه: 5 نامرد
وزن: 47 تن
طول: 12 متر
عرض: 3.40 متر
ارتفاع: 2.73 متر
کالیبر: 52 «عجیب است چرا که این کالیبر باید بردی به مراتب بیشتر از این داشته باشد زیرا برد 30 کیلومتر را ما با ال 39 می‌زنیم»
تعداد گلوله: 48
موتور: MTU MT 881 Ka-500 diesel
قدرت موتور: 1000 اسب بخار
سرعت: 66 کیلومتر در ساعت
برد: 480 کیلومتر
در کل این توپ یک جوری است زیرا هیچ کدام از مشخصاتش به هم نمی‌خورد.

به امید حمله اتمی به پایگاه‌های آمریکا در کره جنوبی

مؤلف: یاور گلدوز مطلق

آدرس منبع:
irarmy.blog.ir
  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۷/۱۸
  • ۴۲۲ نمایش
  • دانشنامه دفاعی

K-9

K9

Tunder

توپ خود کششی

نظرات (۱)

  • احسان اکبری
  • عالی 

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی